bieberwings

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Without wings- chapter four

Av Yohio - 24 mars 2013 13:44

Justins perspektiv


Pennys rum är ett ganska tjejigt rum om man dock gämför med min syster Jazmyns rum.

- Kolla Justin, hon har posters på dig vid sin säng, så sött, säger Ryan och knuffar mig lite på armen.

- mmm, jag har sätt folk förr som haft det så ingen nyhet, viskar jag tyst.

- Så negativ du är. Penny, vad sägs som att gå ner till mcDonald´s ikväll, säger Ryan glatt.

Penny som nyss satt på kontorstolen ställer sig upp och nickar hastigt.

- Jag tror att jag kan, men min syster kanske också vill med? känner ju henne inte, tvekar hon.

Innan jag öppnar munnen så hörs dörren bakom oss och in kommer Pennys mamma Allma.

- Men hej killar, jag tänkte bara fråga dig Penny ifall du ska gå in till din syster och säga hej? hon är rätt nere idag, frågar mamma.

Hon kollar på mig och Ryan och nickar sedan.

- Killar, ni kan stanna här inne, dansa Just dance 4 eller något, jag kommer strax, säger hon och hon börjar att gå ut ur rummet.

Jag och Ryan kollar på varandra och börjar genast att tävla om vem som ska ha wii-kontroll ett.

- HAH JAG VANN! skriker jag när jag tagit en kontroll.

- HAHA SKULLE INTE TRO DET! skriker Ryan och han håller upp sin kontroll som visar nummer ett.

- fan också, väser jag tyst.

Jag har ju glömt att trycka på A-knappen på kontrollen.


Pennys perspektiv

 

Jag öppnar dörren till Pennys nya rum och stiger in tyst.

Hon sitter i sängen och håller sin brors hand, eller ja det är ju min halvbror.

- Hej, säger jag tyst och jag stänger den vita dörren efter mig.

De båda kollar upp på mig med några tårar i ögonen.

- Mamma sa att det bara var du som skulle komma? tvekar jag och kollar på min syster, vad hon nu heter.

- Han kom till flygplatsen efter att hon talade med dig, nickar hon sakta.

Jag nickar som svar och jag ställer mig framför  dem och räcker fram min hand till tjejen.

- Jag är Penny, säger jag och ler åt henne.

- Chanel, säger hon tyst.

Jag gör samma sak med brodern och han svarar såklart ett annat namn.

- Mike, svarar han och ler tillbaks.

- Heter du det eller heter 

- Michael,men kalla mig Mike,  avbryter han.

- Wow, min killkompis idolnamn, Michael Jackson, svarar jag och backar.

Han nickar mot mig och han släpper Chanels hand.

- Vill ni hänga med till mcDonald´s med mig och mina killpolare? dem är 19 år, säger jag smått.

- Kan vara kul att få komma bort från våra tankar, klart vi hänger med, svarar Mike.

- Ja, ni kan få komma och kolla in mitt rum, säger jag och går mot dörren.

De kollar på varandra men nickar och reser sig sedan upp.

Jag leder dem in mot mitt rum och jag hör genast musiken som hörs och killarnas skrik där inneifrån rummet. men jag drar ner handtaget och öppnar.

 

Justins perspektiv

 

Jag vinner överlägset och skriker rakt ut.

- SÅ FATTIG DU ÄR RYAN! JAG, JUSTIN DREW BIEBER VANN ÖVER DIG!! skriker jag och jag slår till honom i ryggen så att han ruggar frammåt.

- Aj Justin fy fan, svor han och han klappar sig om ryggen.

När jag vänder mig om så ser jag Penny och två personer till som går in genom dörren.

- äh sluta spela nu grabbar, kom med oss och ät mcDonald´s.

- Tjao bro, säger jag och tar fram en knytnäve till killen vad han nu heter.

Han svarar genom att slå till min knytnäve och han öppnar sedan munnen.

- Jag heter Michael, eeem är du Just

- Ja, avbryter jag och backar sedan.

Han gapar med munnen och kollar med stora ögon på mig men blir normal sedan.

- Ska bli ett nöja att bli din bästis, lägger jag till.

- Men jag då? säger Ryan missnöjt.

- Eh håll käften tönt, skämtar jag.

- Som sagt, du är världens otrevligaste när du är med mig, suckar han.

Jag slår till honom på axeln men går sedan fram till tjejen och jag ställer mig framför henne.

Hon har vackert mellanbrunt långt hår och hon är nästan lika lång som jag.

 - Jag är Justin, säger jag och ler smått åt henne.

Hon nickar sakta och går in i min famn.

- Jag är en belieber so m heter Chanel, säger hon sakta.

Jag kramar tillbaks och sätter mitt huvud på hennes högra axel.

- Du kom aldrig Justin, du kom aldrig, viskar hon tyst.

_______________________________________________________________________________________________

Vadå kom aldrig?? Vad menar Chanel?

Vad händer sedan då? kommer dem bli vänner eller inte bry sig om varandra?

Läs kapitel 5, snart

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yohio - 26 mars 2013 23:42

Har inte fått kommentarer, erat val när ni vill ha nytt kapitel. Vill ni ha det så kommentera på det senaste kapitlet!   ...

Av Yohio - 22 mars 2013 19:35

Resultat:   Vad är det bästa med novellbloggar?   60% för texten 20% för allting 20% för ingen aning faktiskt   Rösta nu i den nya omröstningen! ...

Av Yohio - 21 mars 2013 19:27

- Follow my shit life from the beggining..hug Justin   Justins perspective   Hånglet med tjejerna var fantastiskt men bara hälften så fantastiskt som att faktiskt ligga med sin flickvän. Om man nu har en flickvän ja. - Justin ska vi dra?...

Av Yohio - 21 mars 2013 11:55

  - Skulle du tagit livet av dig så gör jag detsamma, viskar jag.  Justin kollar med sänkta ögonbryn på mig. - ahm, kom nu, mumlar han och släpper taget om mig och går mot dörren. - Du vet väll om att detta är tjejtoaletten men visst, h...

Av Yohio - 19 mars 2013 11:11

Chanel´s perspektiv   Solen bländer mig genom gardinerna och Zachary ligger bredvid mig och snarkar lågt. Min pappa har försökt att nå mig hela natten så till slt tröttnade jag och stängde av mobilen. Jag reser mig sakta upp i sängen och koll...

Presentation


Hej Allesammans!
Jag har skrivit noveller i ca två år i mitt liv (:
Nu kommer ni alla att få följa med på ett äventyr som kan vara sorlig, romantisk och spännande.
Jag hoppas att ni är redo för planet kommer att lyfta med många kapitel som kommer att f

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många poäng ger du denna novelltexten?
 1p
 2p
 3p
 4p
 5p
 6p
 7p
 8p
 9p
 10p

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards