bieberwings

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Yohio - 19 mars 2013 11:11

Chanel´s perspektiv

 

Solen bländer mig genom gardinerna och Zachary ligger bredvid mig och snarkar lågt.

Min pappa har försökt att nå mig hela natten så till slt tröttnade jag och stängde av mobilen.

Jag reser mig sakta upp i sängen och kollar ner på mina sårbara ben som ser ut som två blyertspennor.

Mina ben tar mig fram till Zach´s skrivbord där mina grejer ligger.

Jag drar åt mig ett par enkla blåa ljusa och slitna jeans, med ett vanligt vitt linne till.

Detta är trots allt U.S.A så det är ganska så varmt redan på morgonen.

- Ska vi göra något? hörs Zachs röst så att jag hoppar till av rädsla.

Mina ögon möter hans och jag nickar sakta med ett smått leende.

- Som att ringa din pappa, nickar han tillbaks.

Mitt leende försvinner och mitt humör dras ner snabbt.

Zach öppnar munnen för att säga något men min mobil börjar att ringa.

- Har du sättit på den? tvekar jag.

- Ja vadå rå? svarar han med ett flin. 

Jag suckar och går fram till mobilen och glor på skärmen.

Okänt.

 

- Eh hallå? tvekar jag och tar mobilen till örat.

- GUMMAN! ÄR DET CHANEL? hörs en kvinnas skrik.

Det tar ett tag för mig innan jag svarar.

Kan det vara möjligt? hur kan hon mitt nummer? hon har inte hört av sig på 8 fucking år.

- mamma? viskar jag tyst.

- Ja gumman! du måste flytta till mig nu! beodrar hon.

- Men varför hör du av dig nu? och varför ska jag flytta? svarar jag tveksamt.

Det är väll klart att man blir tveksam och nyfiken om varför man ska flytta iväg, jag vet inte ens vart mamma bor.

- Du kan inte bo kvar hos din pappa nu! Han är för hemsk för dig! du måste flytta upp till mig och din syster i Kanada, kom och ställ dig utanför ditt hus, jag är utandör, svarar hon stressat.

- Jag kommer, svarar jag tyst och lägger på luren medan en tår rinner ner för kinden.

 

- Vad händer nu? svarar Zach snabbt när jag lagt på luren.

Jag vänder mig om och kollar in i hans glittrande ögon.

- Min mamma. eh. hon är hos mig nu, suckar jag och slänger i alla kläderna i väskan.

- Och jag måste hänga med henne hem, min pappa är i fara, svarar jag och fäller en tår.

Zach sitter med en öppen mun och kollar med runda ögon på mig.

- Jag har en syster där, jag vet inte när jag kommer tillbaks men jag måste dra nu, eh hejdå  Zach, svarar jag och går mot hans balkongdörr.

Jag lämnar en blick på honom innan jag vänder mig om och kilar ut till värmen.

 

Jag har rusat hela vägen hem och är nu super trött i benen.

- ÄLSKLING! skriker (jag antar mamma) som står och hoppar vid en taxi.

Jag börjar att springa mot henne och springer in i hennes famn.

- jag är så ledsen älskling, förlåt mig. kom så pratar vi sedan, svarar hon och fäller en tår.

Jag nickar och hoppar in i taxin.

Skulle jag inte sett på utseendet att det är mamma så skulle jag aldrig hoppat in.

Vi var tysta under hela vägen fram till flygplatsen.

- Det finns snygga killar i Kanada, flinar mamma som nyss hoppat ut genom dörren.

- Inte mitt intresse med killar, svarar jag smått och följer efter mamma in till flygplats område.

- Vill du ha godis på vägen? frågar mamma.

Jag nickar sakta och följer med henne in på pressbyron.

 

Justins perspektiv

 

Livet är över.

Livet har ingen mening.

Jag dumpade en tjej.

Tjejen blev ledsen.

Hon lämnade mig.

Skönt.

 

Jag vänder mig om i sängen och stirrar in i väggen.

Och nu är man singel igen, världens sugigaste liv alltså!

För två månader sedan fick jag en ny flickvänn.

För en vecka sedan, var det nära att vi hade sex.

Resultatet blir att jag aldrig har älskat med någon i hela mitt fuckiga liv.

Jag måste hitta den rätta tjejen.

- TJA JUSTIN!!

Dörren smälls upp och Ryan kommer in.

- Lämna mig i fred, mummlar jag surt.

- Nej nu får du ge dig pucko, Penellepy har en syster i 16 års åldern som ska flytta till huset bredvid.

Jag sätter mig upp och kollar på honom spänt för att se ifall han skämtar.

- Jag lovar, säger han och flaxar med händerna.

- Säkert?

- Okej, hon har en bror som är lika gammal som dig med, svarar han med ett leende.

- Jag har redan vänner, suckar jag.

Okej, jag har inte så många vänner, men jag sa att jag redan har vänner vilket är sant.

- Ja men inte så många, du kanske får chans att ligga med den där tjejen, flinar Ryan.

- Snälla Ryan, jag är inte någon stalker som vill ligga med varenda tjej i stan, svarar jag allvarligt och drar på mig ett linne.

- Du är ju tillräckligt snygg för att få alla tjejer, du har snyggare kropp än mig, svarar Ryan och rycker på axlarna.

-Jasså det säger du har du möjligtvis sätt mig naken på senaste, flinar jag och ställer mig framför honom.

- Ja, för två dagar sedan, svarar han.

Jag kollar argt på honom.

- Hejdå Justin, säger han snabbt och är på väg mot dörren.

- Ryan vänta! skriker jag.

Han stannar tyst och kollar in i dörren.

- Vafan, jag blir inte arg på min bäzza, who cares egentligen, men azzå ska vi typ eh fråga Amber och Ally ifall vi ska träna på kyssar? frågar jag generat.

- Du är dum i huvudet, men visst kom dah Bieber, flinar han och öppnar dörren.

Jag skiner upp och vi båda springar ut ur rummet.

 

Nu sitter vi alla fyra på en filt på en äng och glor.

Eller inte jag, jag är på väg att tända en cigg för att få känslan i mig av coolhet.

Okej, kidding. Det är inte alls coolt, bara idiotiskt men ändå, eh skit i vilket.

- Justin!? säger Ryan frågandes.

Jag vänder huvudet sakta mot honom och blängar på honom som om jag vore en ko, precis som vad Kråkan i mamma Mu säger.

Jag suckar och lägger ner cigaretterna i fickan igen.

- Så Amber och Ally, jag har en fråga till er två, säger jag och kollar på tjejerna.

De fumlar lite med sina bröst men ler sedan åt mig och nickar.

- Jag vill gärna försöka att hångla med er två, har aldrig fått det förr på mina tjejer, suckar jag tyst.

Båda två skiner upp och nickar spänt åt mig.

- Ni får hålla på hur mycket ni vill, men vi kan börja med Amber bara för att hon är närmast, svarar jag.

 

Amber kommer fram till mig och sätter sig bredbent över mina höfter.

Våra läppar rörs vid varandra och jag känner hur hon börjar att leka med min tunga.

- mm, ut med tungan, mumlar hon emellan.

Jag gör som hon sa och våra tungor leker med varandra utanför vår munnar så att Ally och Ryan ser.

- Uee, jag vill inte kolla, svarar Ryan dystert och han vänder sig om.

- Tack Amber, säger jag när vi är klara och jag får ett leende av henne.

- Det är ett rent nöje att hångla med världens hetaste kille.

- Och kändaste, svarar Ally som kollade romantiskt på mig.

____________________________________________________________________________________

Lite snabbt fram, men vill inte att det ska vara för segt heller.

Så, vad tycks? 

KOMMENTERA♥

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej Allesammans!
Jag har skrivit noveller i ca två år i mitt liv (:
Nu kommer ni alla att få följa med på ett äventyr som kan vara sorlig, romantisk och spännande.
Jag hoppas att ni är redo för planet kommer att lyfta med många kapitel som kommer att f

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många poäng ger du denna novelltexten?
 1p
 2p
 3p
 4p
 5p
 6p
 7p
 8p
 9p
 10p

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards